REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO wydawnictwo-test.com.pl

obowiązujący od 01.01.2023 r.

Sklep internetowy Wydawnictwa Test, funkcjonujący pod adresem www.wydawnictwo-test.com.pl prowadzony jest przez:
Wydawnictwa Test, z siedzibą w Lublinie, 20-055 Lublin, ul. Skautów 5 lok. 18, zarejestrowane w CEiDG, NIP 712-000-22-06

SPIS TREŚCI:

Słowniczek
§ 1. Składanie i realizacja zamówień
§ 2. Ceny towarów
§ 3. Modyfikacja składanych zamówień
§ 4. Formy płatności
§ 5. Czas realizacji zamówienia
§ 6. Brak zgodności Towaru z umową i reklamacje
§ 7. Gwarancja
§ 8. Prawo odstąpienia od umowy
§ 9. Dane osobowe
§ 10. Wystawianie recenzji
§ 11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
§ 12. Postanowienia końcowe

SŁOWNICZEK:

Regulamin – niniejszy regulamin, określający zasady sprzedaży towarów oferowanych przez sklep internetowy www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/ oraz zamówień telefonicznych i mailowych;
Sklep – sklep internetowy www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/, sprzedający za pośrednictwem Internetu Towary znajdujące się w jego ofercie oraz prowadzący działalność pod adresem internetowym www.wydawnictwo-test.com.pl; dane kontaktowe: e-mail: test.bn@wp.pl, numer telefonu +48 606 359 936, chat umieszczony na stronie Sklepu;
Oferta – towary umieszczone na stronie internetowej www.wydawnictwo-test.com.pl i oznaczone jako dostępne;
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub inna jednostka nieposiadająca osobowości prawnej dokonująca zakupów w Sklepie;
Status Konsumenta – status konsumenta posiada każda osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna dokonująca czynność prawną bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści zawartej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
Koszyk – element funkcjonalny Sklepu, który umożliwia Klientowi dokonanie zakupów za pośrednictwem strony internetowej www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/;
Konto Klienta – konto, które każdy Klient może założyć w Sklepie, dzięki któremu posiada dostęp do własnego panelu Klienta, a także Wirtualnej półki Klienta na której udostępniane są wszystkie zakupione Pliki;
Panel Klienta – element funkcjonalny Sklepu, stanowiący bazę danych Klienta oraz zawierający historię jego aktywności w Sklepie;
Dni robocze – wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Czas przygotowania zamówienia – czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże do wysyłki do księgarni lub za pośrednictwem firmy wybranej przez Klienta spośród wymienionych w Regulaminie;
Czas realizacji zamówienia – czas, w jakim Sklep po przygotowaniu zamówienia dostarczy Towar Klientowi lub do księgarni;
Cena sugerowana – sugerowana przez wydawcę lub dostawcę detaliczna cena sprzedaży produktu;
Wirtualna półka Klienta – element funkcjonalny Sklepu, stanowiący bazę pobranych przez Klienta Plików;
Towar – produkt oferowany do sprzedaży we wszystkich kategoriach Sklepu, w tym Plik;
Plik – treść cyfrowa dostarczana na nośniku niematerialnym, tj. dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, przeznaczone do odczytu za pomocą Urządzenia Elektronicznego, w szczególności audiobooki i e-booki;
Sprzedaż Pliku – odpłatne udostępnienie przez Sklep, na zamówienie Klienta, Pliku wraz z udzieleniem licencji, umożliwiające nieograniczone w czasie korzystanie z Pliku, na warunkach określonych w licencji;
Płatność on-line – płatność wykonywana przez Klienta przy pomocy dostępnych w Sklepie form płatności elektronicznych;
Urządzenie Elektroniczne – urządzenie przeznaczone do pobierania i odczytu Plików (np. komputer osobisty, tablet, smartphone, e-czytnik), pozwalające na obsługę formatów ePub, mobi lub pdf;
EPUB – książka elektroniczna w formacie EPUB, polecanym do e-czytników. EPUB to plik elektroniczny, który umożliwia: dostosowanie wielkości czcionki do potrzeb użytkownika, elastyczne dostosowanie treści do wielkości ekranu. Pliki te użytkownik może odczytać na następujących urządzeniach: komputerze, tablecie, smartphonie po zainstalowaniu odpowiedniej aplikacji, czytniku ebooków z ekranem eink (tzw. e-readerze). Po zakupie książki elektronicznej, plik jest udostępniany do pobrania na koncie Klienta w sekcji Wirtualnej półki;
MOBI – format pliku przystosowany do czytników Kindle. Po zakupie książki elektronicznej, plik jest udostępniany do pobrania na koncie Klienta w sekcji Wirtualnej półki;
PDF – (ang. portable document format) format pliku przystosowany do odczytu na urządzeniach np. komputer, tablet, smartphone wyposażonych w oprogramowanie do odczytu np. Adobe Reader. Po zakupie książki elektronicznej, plik jest udostępniany do pobrania na koncie Klienta w sekcji Wirtualnej półki;
Wymagania techniczne www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/ – do korzystania ze sklepu internetowego www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/, w tym do przeglądania asortymentu sklepu jaki i składania zamówień na Towary, niezbędne są:
a) Komputer z dostępem do sieci Internet, przeglądarka internetowa np. Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox,
b) Aktywne konto poczty elektronicznej (adres e-mail).

§1. Składanie i realizacja zamówień:

1. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do zawarcia umowy. Klient, składając zamówienie za pomocą środków wskazanych w § 1 ust. 2 pkt 1 i 2, składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach podanych w opisie Towaru i Regulaminie znajdujących się na stronie www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/. Klient, składając zamówienie za pomocą środków wskazanych w § 1 ust. 2 pkt 3, składa ofertę kupna określonego Towaru na warunkach uzgodnionych w trakcie rozmowy telefonicznej lub mailowej i Regulaminie.
2. Klient, zamierzający nabyć Towar inny niż Plik, może złożyć zamówienie w trzech trybach:
     1) za pośrednictwem strony internetowej Sklepu www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/ 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia:
        a) po zarejestrowaniu się – w przypadku nowego Klienta, lub zalogowaniu – w przypadku Klienta, który ma już konto Klienta w Sklepie,
        b) bez rejestracji (szybkie zakupy);
     2) e-mailowo – przesyłając e-mail na adres test.bn@wp.pl 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia, podając w www. wiadomości następujące informacje:
         – zamawiany Towar,
         – ilość zamawianego Towaru,
         – imię, nazwisko lub firma, adres, numer telefonu, e-mail,
         – w przypadku składania zamówienia na firmę lub podania NIP-u – jeśli zamówienie złożone przez osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nie posiada dla niej charakteru zawodowego, stosowne oświadczenie w tym zakresie,
         – sposób dostawy,
         – forma płatności,
         – adres dostawy,
         – w przypadku składania zamówienia przez Klienta niebędącego osobą fizyczną – osoba do kontaktu;
     3) telefonicznie – wysyłając SMS na numer +48 606 359 936 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00– 22:00 i podając następujące informacje:
         – zamawiany Towar,
         – ilość zamawianego Towaru,
         – imię, nazwisko lub firma, adres do wysyłki lub wybraną do odbioru paczki księgarnię, numer telefonu,
         – w przypadku składania zamówienia na firmę lub podania NIP-u – jeśli zamówienie złożone przez osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nie posiada dla niej charakteru zawodowego, stosowne oświadczenie w tym zakresie,
         – sposób dostawy,
         – forma płatności,
         – w przypadku składania zamówienia przez Klienta niebędącego osobą fizyczną – osoba do kontaktu.
3. Klient, składając zamówienie przez stronę internetową Sklepu, chcący nabyć Towar inny niż Plik, wybiera dany towar za pomocą kliknięcia w ikonę „Dodaj do koszyka”, a następnie w swoim Koszyku dokonuje wyboru sposobu dostawy i formy płatności.
W trakcie składania zamówienia przez stronę internetową Sklepu, Klient przechodzi przez wskazane etapy:
     1) wybiera zamawiane Towary i ich ilość;
    2) wybiera sposób dostawy;
    3) wybiera formę płatności;
    4) wskazuje adres dostawy zamówienia oraz podaje dane do faktury (mogą to być inne dane niż dane Klienta);
    5) oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i go akceptuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w koszyku AKCEPTUJĘ REGULAMIN SKLEPU dostępny pod adresem www.wydawnictwo-test.com.pl/regulamin-sklepu/;
    6) w przypadku składania zamówienia na firmę lub podania NIP-u – jeśli zamówienie złożone przez osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nie posiada dla niej charakteru zawodowego,
    7) wpisuje kod rabatowy i oddzielnie akceptuje Regulamin Kodów Rabatowych, jeśli posiada uprawnienia do kodu rabatowego udzielone przez Sklep;
    8) potwierdza złożenie zamówienia poprzez kliknięcie w ikonę „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
Złożenie zamówienia na Towar inny niż Plik jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymanie elektronicznej faktury VAT oraz na otrzymanie innych niż faktura dokumentów dotyczących sprzedaży (jeżeli wystąpią).
4. Zakup Pliku możliwy jest tylko za pośrednictwem strony internetowej Sklepu na następujących zasadach:
    1) Klient, nabywając Plik, uzyskuje dostęp do e-booka lub innej treści cyfrowej, pozwalający na odczyt poprzez Internet lub na ściągnięcie go na odpowiednie Urządzenie Elektroniczne oraz uzyskuje licencję, dającą prawo do korzystania z Plików na warunkach określonych w Regulaminie;
    2) licencja, o której mowa w punkcie 1, jest licencją niewyłączną, udzieloną na czas nieoznaczony i nieograniczoną terytorialnie, oraz obejmuje następujące pola eksploatacji:
      a) utrwalanie,
      b) przechowywanie przez wprowadzanie do pamięci Urządzeń Elektronicznych,
      c) odtwarzanie, z zastrzeżeniem wykorzystywania wyłącznie do własnego użytku osobistego Klienta, obejmującego również korzystanie z Pliku przez krąg osób pozostających w związku osobistym z Klientem.
Klientowi nie przysługuje prawo do dalszej dystrybucji Pliku, powielania, odstępowania, udostępniania, odsprzedaży, publikowania i innych form korzystania nieprzewidzianych Regulaminem;
    3) w trakcie składania zamówienia na Plik, Klient, przechodząc przez kolejne etapy:
         a) wybiera zamówiony Plik,
         b) wskazuje adres miejsca pobytu Klienta niezbędny do rozliczeń między Sprzedawcą a Urzędem Skarbowym,
         c) potwierdza domyślny sposób płatności (płatność on-line) i dostawy (przekazanie na Wirtualną półkę Klienta),
          d) podaje swoje dane w celu zabezpieczenia praw z licencji praw autorskich do Pliku,
          e) uzupełnia niezbędne dane, wymagane do właściwego rozliczenia transakcji np. NIP,
          f) wpisuje kod rabatowy i oddzielnie akceptuje Regulamin Kodów Rabatowych, jeśli posiada uprawnienia do kodu rabatowego udzielone przez Sklep,
          g) oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i go akceptuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w koszyku AKCEPTUJĘ REGULAMIN SKLEPU www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/ ,
          h) w przypadku składania zamówienia na firmę lub podania NIP-u – jeśli zamówienie złożone przez osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nie posiada dla niej charakteru zawodowego,
          i) opcjonalnie – wyraża zgodę na dostarczenie Pliku przed upływem terminu na odstąpienie od umowy oraz potwierdza, że został poinformowany o utracie z tego powodu prawa do odstąpienia od umowy,
          j) potwierdza złożenie zamówienia poprzez kliknięcie w ikonę „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”;
    4) Złożenie zamówienia na Plik jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
        a) otrzymanie elektronicznej faktury VAT,
        b) otrzymanie innych niż faktura dokumentów dotyczących sprzedaży (jeżeli wystąpią);
    5) jeżeli Klient wyraził zgodę, o której mowa w pkt 3 lit. i, to z chwilą wpływu na rachunek Sklepu płatności on-line, Sklep niezwłocznie udostępnia Plik, który zostaje przekazany na Wirtualną półkę Klienta; w razie braku takiej zgody, Plik zostanie udostępniony na Wirtualnej półce Klienta po upływie terminu do odstąpienia od umowy;
    6) Klient może pobrać Plik z Wirtualnej półki Klienta na Urządzenia Elektroniczne ograniczoną liczbę 10 razy w ciągu 30 dni od daty zakupu, tylko do użytku własnego i osób wymienionych w ust. 4 pkt 2 lit. c.

5. Po złożeniu zamówienia w sposób określony w § 1 ust. 2-4 Sklep przesyła Klientowi potwierdzenie przyjęcia zamówienia.
6. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia i rozpoczęcie realizacji zamówienia odbywa się według następujących zasad:
    1) zamówienia przez stronę internetową Sklepu.
Klient zarejestrowany i niezarejestrowany otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia przez Sklep, a w przypadku zakupów z płatnością przy odbiorze także z prośbą o potwierdzenie zgodności danych w złożonym zamówieniu, po wpływie do Sklepu potwierdzenia zgodności danych w zamówieniu, zostaje ono przekazane do realizacji.
    2) zamówienia złożone poprzez e-mail
Klient dokonujący zakupów otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
    3) zamówienia telefoniczne
Klient dokonujący zakupów otrzymuje wiadomość SMS z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia.
7. Do każdego zrealizowanego zamówienia na życzenie Klienta jest wystawiany dokument sprzedaży, przy czym:
    1) w przypadku zakupu Plików faktura zostanie przekazana Klientowi w formie elektronicznej poprzez udostępnienie jej w Panelu Klienta (w sekcji: Zamówienia),
    2) w przypadku zakupu Towaru innego niż Plik faktura w formie elektronicznej zostanie przekazana Klientowi pod wskazany przez Klienta adres e-mail lub numer telefonu.
Klient, kupujący więcej niż jeden Towar, chcący otrzymać odrębne faktury na poszczególne Towary lub na inne dane Kupującego, powinien złożyć odrębne zamówienia na Towary objęte poszczególnymi fakturami.
8. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie Towaru wynikające z błędnie podanych przez Klienta danych lub niepoprawnego adresu dostawy.
9. Liczba sprzedawanych Towarów objętych promocją lub podlegających wyprzedaży jest ograniczona. Realizacja zamówień na te Towary odbywa się w kolejności, w jakiej zostały one skutecznie zamówione przez Klientów, aż do wyczerpania ich zapasów.
10. Rejestracja w Sklepie, jak również korzystanie z funkcjonalności Sklepu są nieodpłatne.
11. Opłata za SMS wysyłane na numer +48 606 359 936 jest zgodna ze stawką przewidzianą przez operatora wg aktualnego cennika.
12. W celu usunięcia konta Klienta ze Sklepu należy wysłać wiadomość e-mail z prośbą
o usunięcie konta na adres mailowy: test.bn@wp.pl . przesłanej wiadomości mailowej należy podać adres e-mail, na który konto zostało zarejestrowane.
13. Sklep uprawniony jest do zablokowania konta Klienta w przypadku naruszenia przez Klienta przy korzystaniu ze Sklepu powszechnie obowiązujących przepisów prawa, praw osób trzecich w szczególności praw na dobrach niematerialnych, dóbr osobistych osób trzecich, zasad współżycia społecznego lub postanowień niniejszego regulaminu.
14. O zamiarze zablokowania konta Klienta Klient zostanie powiadomiony na adres poczty elektronicznej aktualnie zarejestrowany w Sklepie. Zablokowanie konta zgodnie z postanowieniem ustępu poprzedzającego, oznacza rozwiązanie umowy z Klientem o świadczenie usług drogą elektroniczną w trybie natychmiastowym. W przypadku zablokowania konta Klienta, niezrealizowane zamówienia złożone przez tego Klienta zostają̨ anulowane.

§ 2. Ceny towarów:

1. Ceny Towarów oferowanych do sprzedaży w Sklepie umieszczone są przy danym Towarze.
2. Wszystkie podawane na stronie Sklepu ceny:
    – wyrażone są w złotych polskich;
    – zawierają podatek VAT;
    – nie zawierają kosztów przesyłki.
3. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena Towaru podana na oficjalnej stronie Sklepu w chwili składania zamówienia przez Klienta.
4. Klient oprócz ceny za Towar inny niż Plik zobowiązany jest do uiszczenia kosztów dostawy do miejsca wskazanego przez Klienta.
5. Klient nie jest zobowiązany do złożenia gwarancji finansowych wykonania umowy.
6. Ceny Towarów podane w Sklepie internetowym obowiązują tylko w ofercie internetowej, sprzedaży e-mailowej lub sprzedaży telefonicznej (SMS) i nie dotyczą cen prezentowanych w księgarniach stacjonarnych.
7. Każdorazowa akcja promocyjna przeprowadzana w Sklepie internetowym określa warunki i zakres przeprowadzanej akcji promocyjnej, w szczególności czy dotyczy sprzedaży on-line, e-mailowej lub sprzedaży telefonicznej.

§ 3. Modyfikacja składanych zamówień:

1. Klient ma prawo dokonania zmian w złożonym zamówieniu przyjętym przez Sklep do realizacji do momentu przygotowania zamówienia do wysyłki lub do momentu pobrania Pliku z Wirtualnej Półki. Po przygotowaniu zamówienia do wysyłki, konsumentowi oraz osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy na zasadach określonych w § 8 Regulaminu.
2. Modyfikacji zamówienia można dokonać przez kontakt z Biurem Obsługi Klienta Sklepu za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez e-mail test.bn@wp.pl . Klient dokonujący modyfikacji zamówienia otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem modyfikacji zamówienia.
3. Wprowadzone przez Klienta zmiany w złożonym zamówieniu dotyczyć mogą: ilości zamówionych towarów, adresu wysyłki, danych do faktury, rezygnacji z części lub całości złożonego zamówienia.
4. W przypadku, gdy Klient rezygnuje z części lub całości wcześniej opłaconego zamówienia, zwrot należności odpowiadającej zapłaconej cenie towaru lub towarów, którego rezygnacja dotyczy, zostanie dokonany niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternaście) dni od dnia, w którym Sklep otrzymał daną rezygnację. Wpłacona przez Klienta kwota, o której mowa w zdaniu poprzednim, zostanie zwrócona na rachunek bankowy, z którego została wykonana płatność.

§ 4. Formy płatności

1. Zapłaty za zakupione Towary inne niż Pliki zamówione przez stronę internetową Sklepu Klient może dokonać:
    a) osobiście, płacąc gotówką przedstawicielowi Poczty Polskiej lub kurierowi,
    b) płatnością on-line, płacąc przelewem elektronicznym, bankowym bądź kartą kredytową. W tym przypadku realizacja złożonego przez Klienta zamówienia rozpocznie się dopiero po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania płatności,
2. W przypadku zakupionych Plików zamówionych przez stronę internetową Sklepu Klient może dokonać zapłaty poprzez płatność on-line, płacąc przelewem elektronicznym, bankowym bądź kartą kredytową. Plik udostępniony zostaje Klientowi niezwłocznie po zarejestrowaniu zapłaty na koncie bankowym Sklepu, o ile Klient wyraził zgodę, o której mowa w § 1 ust. 4 pkt 3 lit. i.
3. Złożone zamówienia z wybraną opcją płatności on-line oczekują na wpłatę Klienta przez 10 (dziesięć) dni od dnia złożenia zamówienia. Po tym czasie nieopłacone zamówienie zostaje automatycznie anulowane.
4. Klient może dokonać zapłaty za zakupione Towary inne niż Pliki zamówione przez:
    a) e-mail: przelewem, płacąc gotówką przedstawicielowi Poczty Polskiej lub kurierowi;
    b) telefon: przelewem, płacąc gotówką przedstawicielowi Poczty Polskiej lub kurierowi.

§5. Czas realizacji zamówienia:

1. Na stronie Sklepu przy każdym Towarze innym niż Plik podana jest (w dniach roboczych) dostępność tego Towaru. Przez dostępność rozumieć należy czas potrzebny Sklepowi do przygotowania danego zamówienia i przekazania go do wysyłki. Czas, w jakim Sklep przekaże zamówiony Towar do wysyłki do Klienta, nie jest równoznaczny z czasem koniecznym do jego dostarczenia Klientowi za pośrednictwem wybranej formy dostawy. Termin otrzymania przez Klienta przesyłki wynosi orientacyjnie czas: dostępności towaru + przewidywany czas dostawy, i nie może przekraczać 30 (trzydziestu) dni od dnia zawarcia umowy.
W razie opóźnienia Sklepu z realizacją zamówienia w terminie 30 (trzydziestu) dni, Klient ma prawo wyznaczyć dodatkowy termin na realizację zamówienia, a po jego bezskutecznym upływie odstąpić od umowy.
2. Wysyłka Towarów innych niż Plik o różnych terminach dostępności następuje po skompletowaniu całości zamówienia, czyli po upływie najdłuższego terminu dostępności dla zamówionych Towarów. W przypadku złożenia zamówienia na Towary, w których przynajmniej 1 (jeden) z nich ma termin dostępności dłuższy niż 7 (siedem) dni, Sklep podczas procesu zakupowego w koszyku zaoferuje Klientowi podział zamówienia, z którego Klient ma prawo skorzystać według własnego uznania.
3. Towary inne niż Pliki objęte zamówieniem złożonym przez stronę internetową Sklepu dostarczane są do Klienta na wskazany przez niego adres za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kuriera lub za pośrednictwem paczkomatu, zgodnie z wybranym przez niego sposobem dostawy.
    a) Towary inne niż Pliki objęte zamówieniem e-mailowym dostarczane są do Klienta na wskazany przez niego adres za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kuriera lub operatora systemu paczkomatów, zgodnie z wybranym przez niego sposobem dostawy.
    b) Towary inne niż Pliki objęte zamówieniem telefonicznym dostarczane są do Klienta na wskazany przez niego adres za pośrednictwem Poczty Polskiej lub kuriera, zgodnie z wybranym przez niego sposobem dostawy.
4. Termin otrzymania przez Klienta Towaru uzależniony jest od rodzaju Towaru i – w przypadku Towarów innych niż Plik, wybranego przez niego sposobu dostawy i wynosi:
    1) w przypadku sprzedaży Towarów innych niż Plik:
       a) w Polsce:
          – za pośrednictwem Poczty Polskiej (przesyłka biznesowa): 3-5 dni roboczych + czas dostępności towaru;
          – za pośrednictwem kuriera: 2 dni robocze + czas dostępności towaru;
          – w Paczkomacie (dostawa towaru do wybranego Paczkomatu): 1-2 dni robocze + czas dostępności towaru;
       b) w krajach Unii Europejskiej:
          – za pośrednictwem Poczty Polskiej (przesyłka ekonomiczna): 7-21 dni roboczych + czas dostępności towaru;
       c) w krajach poza Unią Europejską:
          – za pośrednictwem Poczty Polskiej (przesyłka priorytetowa): 21-60 dni roboczych + czas dostępności towaru;
    2) w przypadku udostępnienia Plików w drodze podstawienia Plików do dyspozycji Klienta wraz z zapłatą ceny:
         a) w przypadku gdy Klient wyraził zgodę, o której mowa w § 1 ust. 4 pkt 3 lit i – poprzez niezwłoczne udostępnienie Pliku Klientowi na jego Wirtualnej półce znajdującej się na koncie Klienta w Sklepie,
         b) w przypadku niewyrażenia przez Klienta zgody, o której mowa w § 1 ust. 4 pkt 3 lit i – poprzez udostępnienie Pliku Klientowi na jego Wirtualnej półce znajdującej się na koncie Klienta w Sklepie niezwłocznie po upływie 14 (czternastu) dniowego terminu na odstąpienie od umowy,
5. Koszt dostawy jest zależny od sposobu dostawy i formy płatności. Cennik zawierający koszty dostawy jest dostępny pod adresem: https://www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/

§6. Brak zgodności Towaru z umową i reklamacje:

1. Sklep oświadcza, że dostarczane Towary są zgodne z opisem umieszczonym pod oferowanym towarem. Sklep ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową na zasadach określonych w szczególności w przepisach Ustawy o prawach konsumenta oraz poniżej.
2. Sklep może dokonać wymiany w miejsce naprawy lub naprawy w miejsce wymiany, jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sklepu.
3. Sklep może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową, jeżeli zarówno naprawa jak i wymiana Towaru będzie niemożliwa lub wiązać się będzie z nadmiernymi kosztami dla Sklepu. W takiej sytuacji Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny lub odstąpieniu od umowy, o którym mowa w ust. 4 poniżej.
4. Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru lub odstąpieniu od umowy, gdy:
    1) Sklep odmówił dokonania naprawy lub wymiany albo nie doprowadził Towaru do zgodności w rozsądnym czasie od chwili złożenia reklamacji oraz bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
    2) mimo naprawy lub wymiany Towar nadal pozostaje niezgodny z umową;
    3) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy.
5. Klient może odstąpić od umowy tylko w przypadku, gdy niezgodność Towaru z umową jest istotna.
6. Reklamacja lub żądanie doprowadzenia Towaru z umową, z wyjątkiem Towaru odebranego i opłaconego w księgarni, może zostać złożona:
    1) pocztą – na adres wskazany w ust. 7 poniżej,
   2) za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: test.bn@wp.pl ,
7. Reklamacja może też zostać dostarczona za pośrednictwem firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej, wedle uznania Klienta.
8. W celu zgłoszenia reklamacji lub żądania doprowadzenia Towaru do zgodności z umową Klient proszony jest o kontakt pisemny podając nr zamówienia i opis problemu.

9. W przypadku złożenia reklamacji lub żądania doprowadzenia Towaru do zgodności z umową, o którym mowa w ust. 6 powyżej, Klient niezwłocznie odsyła reklamowany Towar na poniżej wskazany adres, z dopiskiem „Reklamacja”.
Wydawnictwo Test, ul. Skautów 5 lok. 18, 20-055 Lublin
10. Sklep dokonuje zwrotu kosztów nadania przesyłki zawierającej reklamowany Towar na wskazany przez Klienta rachunek bankowy lub przekazem pocztowym pod adres wskazany w zamówieniu.
11. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niepełne i wymagają uzupełnienia, przed rozpoznaniem reklamacji, Sklep zwróci się do Klienta o uzupełnienie braków we wskazanym zakresie.
12. Reklamacje Klienta są rozpatrywane przez Sklep w terminie 14 (czternaście) dni od daty otrzymania reklamacji przez Sklep. Nie uchybia to obowiązkom Sklepu związanym z odpowiedzialnością za zgodność Towaru z umową.
13. Jeżeli Sklep uzna żądanie Klienta to:
    a) w przypadku żądania doprowadzenia Towaru do zgodności z umową – Sklep dokonuje naprawy lub wymiany Towaru w rozsądnym czasie od chwili otrzymania żądania i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta;
    b) w przypadku odstąpienia od umowy – Sklep zwraca Klientowi cenę za zakupiony Towar niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania;
    c) w przypadku obniżenia ceny – Sklep zwraca Klientowi kwotę należną z tytułu obniżenia ceny niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
14. Istnieje również możliwość zaoferowania przez Sklep innego Towaru w zamian za Towar reklamowany, w przypadku pozytywnie rozpatrzonej reklamacji, ale zgoda na jego wysłanie wymaga potwierdzenia przez Klienta w drodze e-mailowej przyjęcia takiej propozycji.

§7. Gwarancja

1. Sklep nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Towary.

§8. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Przepisy niniejszego rozdziału mają zastosowanie wyłącznie do Klienta posiadającego Status Konsumenta w rozumieniu niniejszego Regulaminu.
  2. Klient ma możliwość rezygnacji ze złożonego zamówienia do momentu przygotowania zamówienia do wysyłki kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta przy pomocy poczty elektronicznej na adres e-mail: test.bn@wp.pl lub telefonicznie pod numerem 606-359-936. Po przygotowaniu zamówienia do wysłania, Klient może odstąpić od umowy na zasadach określonych w ust. 3-7 poniżej.
  3. Klient może odstąpić od umowy, bez podania przyczyny, składając oświadczenie woli w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia:
    a) odebrania Towaru innego niż Pliki przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią,
    b) odebrania ostatniego Towaru innego niż Pliki, w przypadku zamówień więcej niż jednego Towaru dostarczanych partiami,
    c) zawarcia umowy dla pozostałych umów.

         Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

  1. W przypadku zakupu Pliku, prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje wówczas, jeżeli Sklep dostarczył Plik przed upływem terminu na odstąpienie od umowy za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości oraz otrzymał potwierdzenie złożenia takiego oświadczenia.
  2. W celu odstąpienia od umowy Klient powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zawierać: określenie adresata (zgodnie z danymi podanymi poniżej), datę zawarcia umowy/odbioru Towaru, imię, nazwisko oraz adres odstępującego od umowy, informację o przedmiocie odstąpienia, oraz stwierdzenie dotyczące odstąpienia od umowy ze Sklepem, jak również – w przypadku oświadczenia w wersji papierowej – powinno być podpisane.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy przesłać listownie w wersji papierowej pod wskazany niżej adres albo przesłać przy pomocy poczty elektronicznej na adres e-mail: test.bn@wp.pl

Wydawnictwo Test Bernard Nowak
ul. Skautów 5 lok. 18
20-055 Lublin
z dopiskiem: „zwrot”

  1. W terminie 14 dni kalendarzowych od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy Klient powinien dokonać zwrotu Towaru na wyżej wskazany adres.
  2. Odstępujący od umowy ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru związane z dostarczeniem Towaru do Sklepu.
  3. Klient może przesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz ze zwracanym towarem z zachowaniem terminu określonego w ust. 3.
  4. Sklep zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Klienta w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego Klient użył przy płatności, chyba że odstępujący od umowy wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, z zastrzeżeniem ust. 10, 11 i 12 poniżej.
  5. Jeżeli dostawa Towaru do Klienta nastąpiła w sposób inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu odstępującemu od umowy poniesionych przez niego kosztów przekraczających koszty zwykłego sposobu dostarczenia.
  6. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
  7. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od odstępującego od umowy do chwili otrzymania Towaru lub dostarczenia przez odstępującego od umowy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Prawo do odstąpienia od umowy dotyczącej nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, nie przysługuje po otwarciu opakowania (w tym foli) po ich dostarczeniu.
  9. Prawo do odstąpienia od umowy dotyczącej zakupu nowych książek przysługuje tylko w przypadku gdy książki faktycznie nie były używane. Jakiekolwiej ślady używania książek np. zerwanie folii zabezpieczającej lub inne ślady używania powoduję iż prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje.

§ 9. Dane osobowe:

1. Dane osobowe Klienta są przetwarzane przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne.

§ 10 Wystawianie recenzji:

1. Klient może dobrowolnie przekazać recenzję dotyczącą towarów oferowanych przez Sklep.
2. Sklep po dokonanych zakupach wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie recenzji.
3. Wystawione przez Klienta recenzje są publikowane w Sklepie i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Sklep.
4. Wystawienie recenzji nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sklepu, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sklepu lub osób trzecich.
5. Wystawiona recenzja może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora po kontakcie ze Sklepem na adres e-mail: test.bn@wp.pl
6. Sklep może usunąć recenzję, jeśli uzna, że zawiera ona treści wulgarne, naruszające prawo (w szczególności dobra osobiste lub prawa własności intelektualnej Sklepu lub osób trzecich) lub postanowienia Regulaminu.
7. Sklep nie prowadzi weryfikacji publikowanych recenzji pod kątem tego, czy ich autorzy są rzeczywistymi nabywcami i użytkownikami recenzowanych produktów.

§11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

1. Klient posiada w szczególności następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
– Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
– Klient uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sklepem,
– Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sklepem, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów,
– Klient może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Pod wskazanym linkiem znajduje się strona internetowa działająca na poziomie Unii Europejskiej stanowiąca punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców służący pozasądowemu rozstrzyganiu sporów wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług.
2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (http://www.uokik.gov.pl).

§12. Postanowienia końcowe:

1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1 kutego 2023 r.
2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a przede wszystkim kodeksu cywilnego, jak również przepisy ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych oraz RODO.
3. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza ani nie ogranicza, w jakimkolwiek zakresie, praw przysługujących konsumentowi oraz osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa ani też nie może być w taki sposób interpretowane.
4. W celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług Sklep korzysta z informacji zapisywanych przez serwer lokalnie na komputerze Klienta w formie tzw. cookies. Informacje z plików cookies są odczytywane przy każdorazowym połączeniu się przeglądarki internetowej ze stroną internetową Sklepu. Klient, poprzez zmianę ustawień przeglądarki internetowej, może w dowolnym momencie wyłączyć akceptację plików cookies lub wymagać od przeglądarki internetowej każdorazowej zgody na skorzystanie z zawartości pliku cookies. W przypadku nieakceptowania plików cookies korzystanie ze Sklepu może być utrudnione. Szczegóły dotyczące wykorzystywania cookies zawarte są w Polityce prywatności dostępnej na stronie Sklepu pod adresem https://www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/
5. W przypadku zmiany Regulaminu, zamówienia złożone przed dniem wprowadzenia zmiany są realizowane na podstawie Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia zamówienia.

Regulamin sklepu internetowego www.wydawnictwo-test.com.pl

Adres zakładki sklepu: https://www.wydawnictwo-test.com.pl/sklep/
Regulamin udostępniany jest w formie pliku PDF, który umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie. Pobierz:

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WYDAWNICTWA TEST